Комунальний заклад освіти "Середня загальноосвітня школа №6"

Дніпровської міської ради

20.06.2019
Літній відпочинок у Карпатах
далее
20.06.2019
Відкриття табору літнього відпочинку
далее
-


Гімн нашої школи










МІЙ УЛЮБЛЕНИЙ ШКІЛЬНИЙ ПРЕДМЕТ
Українська мова та література
Історія
Математика
Інформатика
Фізика
Хімія
Англійська мова
Біологія
Географія
Світова література
Правознавство
Економіка
Музика
Фізична культура
Трудове навчання
Дивись Результат




Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Письмо от Деда Мороза



 

Соціальний педагог

Більше інформації дивиться тут

 

Соціальний педагог - це одна із головних фігур у школі, яка покликана об'єднати зусилля сім'ї, школи, громадськості для надання допомоги дитині.

Проблема розвитку соціальної педагогіки в Україні дуже актуальна, адже офіційно вона з'явилася близько десяти років назад.
 
Соціальний педагог організує виховну роботу в класі, яка направлена на формування загальної культури особистості, адаптацію особи до життя в суспільстві, поваги до оточуючої природи. Він вивчає психолого-педагогічні особливості учнів та їх мікросередовища, умови життя , виявляє інтереси та потреби, труднощі та проблеми, конфліктні ситуації, відхилення у поведінці та своєчасно надає соціальну допомогу та підтримку , виступає посередником між учнем та школою, сім'єю, соціумом, та органами влади.

Соціальний педагог сприяє реалізації прав та свобод учнів, створенню комфортної та безпечної обстановки, забезпеченню охорони їх життя та здоров'я. Допомагає педагогічному колективу створити умови для розвитку талантів. Розумових та фізичних здібностей учнів позашкільний час.

Соціальний педагог взаємодіє з вчителями, батьками(або особами, які їх замінюють), спеціалістами соціальних служб для надання допомоги учням, дітям, що потребують опіки та піклування, дітям з обмеженими фізичними можливостями, а також тим, які потрапили в складні життєві обставини.

Соціальний педагог приймає участь розробці, затвердженні та реалізації освітніх програм та несе відповідальність за якість їх виконання в межах своєї компетенції.
Шкільний соціальний педагог в організації своєї роботи віддає перевагу створенню здорового мікроклімату в колективі, гуманізації міжособистісних відносин, сприяє реалізації здібностей кожного, захисту інтересів учнів, організації дозвілля, включенню в соціальну корисну діяльність, вивчає проблеми школярів та вчителів, приймає їх до вирішення.

Соціальний педагог підтримує постійний зв'язок з сім'ями учнів. Особлива увага приділяється проблемам захисту дитини від батьківської жорстокості, егоїзму.
Вплив на людину - це процес педагогічної та психологічної дії. Що ж є головним у роботі соціального педагога, чим вона відрізняється від роботи педагога - предметника і, навіть, класного керівника?
Соціальний педагог працює з окремою особистістю, з окремою дитиною, підлітком, а якщо працює з групою, то невеликою, якщо з сім'єю, то й тут з кожним окремо.
 
Соціальний педагог працює в сфері захисту дитини, підлітка, надає йому соціальну допомогу; він повинен вміти організувати її навчання. Її реабілітацію та адаптацію.
Сьогодні освіта вважає першочерговим в своїй діяльності виховання дитини і тому змінює свої форми та методи роботи. Серед сфер, де особливо потрібен соціальний педагог, це школа, і його робота у школі - особливе питання.
 
Соціальний педагог допомагає батькам та школярам у нормалізації відносин, встановлює причини невідвідування учнями школи. Він виявляє сім'ї, які потрапили в складні життєві обставини та являються функціонально-неспроможними, дітей, які відстають у фізичному та розумовому розвитку, страждають від знедоленості.
 
Соціальний педагог виявляє дітей, які потребують соціальної допомоги. Це діти, що не встигають; діти, які переживають стреси або в колективі однолітків, або в сім'ї; це хворі діти або ті, хто палить, вживає алкоголь чи наркотики. Частіше за все вони перебувають на обліку в УССД. А також це обдаровані діти.
 
Інколи допомога таким дітям може полягати тільки у тому, щоб розібратися в їх відносинах з оточуючими. В іншому - навчити контролювати свої вчинки, бути впевненими у собі. Але в обох випадках від соціального педагога вимагається сердечність та чутливість.
 
Сьогодні актуальною є недостатність секцій та клубів, гуртків, тобто дуже мало дітей, які проводять своє дозвілля організовано. Соціальний педагог стає організатором позакласного часу школяра, об'єднуючись у виховній роботі з батьками.

Соціальний педагог координує роботу педагогічного колективу з важкими дітьми, з соціальним мікросередовищем та громадськістю мікрорайону, що є важливим. Він періодично інформує педагогічний колектив школи про психологічний клімат у класах, про кожного складного учня та про надання йому допомоги.

Мікрорайон КЗО "СЗОШ №6"

 

  • вул. Наримська - повністю
  • вул. Ігоря Клюєва - повністю
  • вул. Токарна - повністю
  • провулок Токарний - повністю
  • вул. Ньютона - №№ 2-64; 3-23; 25
  • вул. Робоча - №№ 19, 20, 21, 22а, 23, 23а, 23б, 24а, 25а, 25б
  • вул. Уральська - №№ 9, 11, 13, 30, 19, 17
  • вул. Гродненська - №№ 22
  • вул. Аптекарська балка - №№ 135-147
  • провулок Ілліча - повністю
  • вул. Богданова - повністю
 

СТОП БУЛІНГ!!! ТЕЛЕФОНИ ДОВІРИ

Дитяча лінія - 116 111 або 0 800 500 225 (з 12.00 до 16.00);

Гаряча телефонна лінія щодо булінгу - 116 000;

Гаряча лінія з питань запобігання насильству - 116 123 або 0 800 500 335;

Уповноважений Верховної Ради з прав людини - 0 800 50 17 20;

Уповноважений Президента України з прав дитини - 044 255 76 75;

Центр надання безоплатної правової допомоги - 0 800 213 103;

Національна поліція України - 102.

 

 
Що можуть зробити вчителі

 

У школі вирішальна роль у боротьбі з булінґом належить учителям. Проте впоратися з цією проблемою вони можуть тільки за підтримки керівництва школи, батьків, представників місцевих органів влади та громадських організацій. Для успішної боротьби з насильством у школі:

  • Усі члени шкільної спільноти мають дійти єдиної думки, що насильство, цькування, дискримінація за будь-якою ознакою, сексуальні домагання і нетерпимість у школі є неприйнятними.
  • Кожен має знати про те, в яких формах може виявлятися насильство й цькування і як від нього страждають люди. Вивчення прав людини і виховання в дусі миру має бути включено до шкільної програми.
  • Спільно з учнями мають бути вироблені правила поведінки у класі, а потім загальношкільні правила. Правила мають бути складені в позитивному ключі «як треба», а не як «не треба» поводитися. Правила мають бути зрозумілими, точними і короткими.
  • Дисциплінарні заходи повинні мати виховний, а не каральний характер. Осуд, зауваження, догана мають бути спрямовані на вчинок учня і його можливі наслідки, а не на особистість порушника правил.
  • Жоден випадок насильства або цькування і жодну скаргу не можна залишати без уваги. Учням важливо пояснити, що будь-які насильницькі дії, образливі слова є неприпустимими. Реакція має бути негайною (зупинити бійку, припинити знущання) та більш суворою при повторних випадках агресії.
  • Аналізуючи ситуацію, треба з’ясувати, що трапилося, вислухати обидві сторони, підтримати потерпілого й обов'язково поговорити із кривдником, щоб зрозуміти, чому він або вона так вчинили, що можна зробити, щоб таке не повторилося. До такої розмови варто залучити шкільного психолога.
  • Залежно від тяжкості вчинку можна пересадити учнів, запропонувати вибачитися, написати записку батькам або викликати їх, позбавити учня можливості брати участь у позакласному заході.
  • Учням треба пояснити, що навіть пасивне спостереження за знущаннями і бійкою надихає кривдника продовжувати свої дії. Свідки події повинні захистити жертву насильства і , якщо треба, покликати на допомогу дорослих.
  • Потрібно запровадити механізми повідомлення про випадки насильства, щоб учні не боялися цього робити. Ці механізми повинні забезпечувати учням підтримку і конфіденційність, бути тактовними.
  • Для успішного попередження та протидії насильству треба проводити заняття з навчання навичок ефективного спілкування та мирного розв’язання конфліктів.

ПЛАН
ЗАХОДІВ ЩОДО ЗАПОБІГАННЯ ТА ПРОТИДІЇ БУЛІНГУ
НА 2018 - 2019 НАВЧАЛЬНИЙ РІК

 

№ з/п ВИД  РОБОТИ Цільова аудиторія Строки виконання Відповідальний
Первинна профілактика
  1.  
Забезпечення інформацією сайт школи щодо застосування норм Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькування)» від 18 грудня 2018 року за №2657 - VIII та покласних стендів за тематикою «У нас тільки ТАК!» Учні, батьки, вчителі 1 раз на семестр Соц. – психолог. служба
ЗДВР Стельмах О.Г.
Педагог-організатор  Свист Ю.С.

 
  1.  
Організація постійного чергування в місцях загального користування (їдальня, коридор, роздягальня, шкільне подвір’я) і технічними приміщеннями   Постійно ЗДВР Ярош Н.Д.
 
  1.  
Перевірка приміщень, території школи з метою виявлення місць, які потенційно можуть бути небезпечними та сприятливими для вчинення булінгу (цькування)   З моменту написання наказу Завгосп
 
  1.  
Тренінг для учнів 10-11 класів «Як не стати учасником булінгу» Учні 10-11 класів квітень Педагог-організатор  Свист Ю.С.
Учніське самоврядування Класні керівники 10-11 класів
  1.  
Виступ агітбригади учнівського самоврядування «Як правильно дружити» Учні березень Педагог-організатор  Свист Ю.С.
Учніське самоврядування
  1.  
Проходження безкоштовного курсу «Недискримінаційний підхід у навчанні» на сайті EdEra, «Протидія та попередження булінгу в закладах освіти» (освітня платформа «PROMETHEUS») вчителі 2019 рік Класні керівники -11 класів
  1.  
Круглий стіл для батьків «Поговоримо про булінг та кібербулінг» Батьки учнів 1-11 класів Впродовж року Класні керівники 1-11 класів
Соц. педагог Масловська І.О
  1.  
Міні – тренінг «Як навчити дітей безпечної поведінки в Інтернеті» Учні 1 – 4 класів лютий Вч. інформатики Оболонська Ж.Г.
  1.  
Круглий стіл для педколективу «Безпечна школа. Маски булінгу» вчителі січень Соц. педагог Масловська І.О
  1.  
Консультпункт «Скринька довіри» Учні, вчителі, батьки Протягом року Соц. – психолог. служба
  1.  
Години відвертого спілкування за участю представників Національної поліції «Не допускай проявів булінгу над собою. Допоможи другу» Учні, батьки, вчителі Листопад 2018 року, квітень 2019 року ЗДВР Стельмах О.Г.
  1.  
Ознайомлення учасників освітнього процесу з програмою «Вирішення конфлікту мирним шляхом. Базові навички медіації» вчителі Протягом року Пр. психолог Степашова К.О.
  1.  
Проведення відеолекторіїв у співпраці з представниками соціальної служби Полицької сільської ради Вчителі, учні Протягом року Соціальний педагог Масловська І.О
  1.  
Проведення моніторингу безпечності та комфортності закладу освіти шляхом анкетування Батьки, вчителі, учні Травень, жовтнь Класні керівники 1-11 класів
Соціальний педагог Масловська І.О
  1.  
Години психолога спрямовані на запобігання та протидію булінгу
1 Година спілкування «Агресія як прояв насильства» 9 класи січень Пр. психолог Степашова К.О.
2 Бесіда «Конфлікт та його наслідки» 6 класи лютий Пр. психолог Степашова К.О.
3 Розвивальне заняття «Я та інші» 2 класи березень Пр. психолог Степашова К.О.
4 Година спілкування «Кібербулінг як проблема порушення прав людини» 7 класи березень Пр. психолог Степашова К.О.
5 Заняття з елементами тренінгу «Обери безпечний шлях» 8 класи квітень Пр. психолог Степашова К.О.
6 Тренінг «Безпечний інтернет» 10 класи квітень Пр. психолог Степашова К.О.
7 Розвивальне заняття «Як приборкати власних драконів» 3 класи травень Пр. психолог Степашова К.О.
16. Робота соціального педагога спрямована на запобігання та протидію булінгу
1 Анкетування за методикою «Агресина поведінка» (за Є. Ільїним та П. Ковальовим) учні 5-9 класів січень Соц. педагог Масловська І.О
2 Анкета «Протидія булінгу» учні 5-11 класів лютий Соц. педагог Масловська І.О
3 Тренінг для педагогів «Конфлікти – це норми життя?» вчителі січень Соц. педагог Масловська І.О
4 Батьківський всеобуч «Агресивна поведінка підлітків. Що таке батьківський авторитет» батьки, вчителі березень Соц. педагог Масловська І.О.
 
Вторинна профілактика
17 Розгляд заяв про випадки булінгу Індивідуально За заявою Адміністрація школи
18 Сеанси медіації (примирення) Конфліктуючі сторони За потребою Соціально- психологічна служба
 

 
 

План роботи cоціального педагога на 2018-2019 навчальний рік 

Вступ:

Тема, над якою працюватиме педагогічний колектив і соціальний педагог у 2018-2019 н.р

«Формування професійних компетентностей конкурентоспроможного вчителя в умовах іноваційно- освітньо- виховного простору»

 
Мета соціально-психологічної служби:
  • вивчення особливостей життєдіяльності та індивідуального розвитку особистості або групи;
  • поліпшення психологічного клімату в педагогічному колективі;
  • поліпшення психологічного клімату в учнівському колективах;
  • профілактика негативних явищ та пропаганда здорового способу життя серед учнів, медпрацівників та батьків;

 Завдання соціально-психологічної служби:

 
 
  • сприяти поліпшенню соціально-психологічного клімату в учнівському, педагогічному та батьківському колективах;
  • сприяти підвищенню психологічної культури всіх учасників навчально-виховного процесу;
  • розвиток творчих здібностей учнів;
  • допомога в професійному та життєвому самовизначенні старшокласників.

Зміст роботи Термін проведення Де і з ким проводиться
 

Дослідження соціуму:

  • вивчення контингенту мікрорайону на території обслуговування школи;
  • складання та опрацювання списків учнів мікрорайону;
  • складання списків дітей дошкільного віку;
  • складання соціального паспорту школи, класів;
  • вивчення шкільного колективу;
  • дослідження позитивного виховного потенціалу в мікрорайоні та джерела негативного впливу на дітей і підлітків;
  • вивчення умов життя учнів соціальних категорій;
  • аналіз зайнятості в гуртках, секціях учнів соціальних категорій, «групи ризику»;
  • відвідування дітей-інвалідів школи.

протягом року

вересень

серпень-вересень

вересень

 протягом року

протягом року

соціальний педагог, ЗДВР

соціальний педагог

кл. керівники

шкільний психолог

соціальний педагог

кл. керівники, соціальний педагог

Прогностичні заходи
  • консультативна робота за потребою учнів;
  • допомога у професійному самовизначенні учням старших класів, проведення тематичних класних годин із запрошенням представників вищих навчальних закладів;
  • індивідуальні консультації для педагогічних працівників;
  • індивідуальна консультативна робота з батьками;
  • підготовка методичного порадника для батьків про організацію відпочинку дітей в літку.

протягом року

 за окремим планом

соціальний педагог
Консультативні заходи
  • консультативна робота за потребою учнів;
  • допомога у професійному самовизначенні учням старших класів, проведення тематичних класних годин із запрошенням представників вищих навчальних закладів;
  • індивідуальні консультації для педагогічних працівників;
  • індивідуальна консультативна робота з батьками;
  • підготовка методичного порадника для батьків про організацію відпочинку дітей в літку.

протягом року

лютий-березень

протягом року

травень

соціальний педагог
Захисні заходи
  • залучення організацій та установ для співпраці;
  • ознайомлення всіх учасників виховного процесу з Конвенцією ООН про права дитини:
  • проведення просвітницького тренінгу, лекцій для учнів з питання захисту та прав дитини;
  • оформлення інформаційного стенду відповідної тематики;
  • проведення виховних годин.

протягом року

за окремим планом

соціальний педагог

вчитель права

Профілактичні заходи
  • здійснення соціально-педагогічного контролю відвідування учнями школи
  • профілактика тютюнопаління, наркоманії серед учнів;
  • антиалкогольна та антинаркотична просвіта (буклети, стенди);
  • формування в підлітків навичок здорового способу життя, негативного ставлення до наркотичних речовин, алкоголю, паління.
  • профілактика і надання педагогічної допомоги дітям, які потерпають від насильства в родині і поза нею;
постійно протягом року за окремим планом соціальний педагог
Організаційно-методична робота
  • планування роботи на рік, погодження планів;
  • систематичне оформлення необхідної документації, журналів обліку роботи, спостереження;
  • добір соціально-психологічного інструментарію:
  •  підготовка навчальних, розвивальних, профілактичних програм;
  • підготовка та проведення тренінгових занять;
  • підготовка до проведення лекцій, виховних годин, бесід;
  • участь у благодійних акціях;
  • участь у навчально-методичних семінарів (нарадах) соціальних педагогів;
  • консультації в навчально-методичних та наукових центрах;
  • обробка результатів соціально-педагогічних спостережень;
  • складання статистичного та аналітичного звіту.

вересень

постійно

за окремим планом

протягом року

 

травень

соціальний педагог

https://drive.google.com/file/d/0B0gKM_f6d7gkSEZ1dVdHdlJXQmM/view?usp=sharing  {методичні рекомендації}

 

 

 

18.08.2019
49006 м.Дніпропетровськ, КЗО СЗШ№6 вул.Робоча,64
тел. +38(0562) 42-36-28
www.shkola6.dp.ua
Головний редактор сайту - Оболонська Жанна Григорівна
ВЕБ-майстер проекту - Шишацький Олег Вікторович