Комунальний заклад освіти "Середня загальноосвітня школа №6"

Дніпровської міської ради


Директор школи КЗО СЗОШ№6
Морокко Людмила Миколаївна


Гімн нашої школи










МІЙ УЛЮБЛЕНИЙ ШКІЛЬНИЙ ПРЕДМЕТ
Українська мова та література
Історія
Математика
Інформатика
Фізика
Хімія
Англійська мова
Біологія
Географія
Світова література
Правознавство
Економіка
Музика
Фізична культура
Трудове навчання
Дивись Результат




Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Письмо от Деда Мороза



 

Соціальний педагог

Більше інформації дивиться тут

Соціальний педагог - це одна із головних фігур у школі, яка покликана об'єднати зусилля сім'ї, школи, громадськості для надання допомоги дитині.

Проблема розвитку соціальної педагогіки в Україні дуже актуальна, адже офіційно вона з'явилася близько десяти років назад.

Соціальний педагог організує виховну роботу в класі, яка направлена на формування загальної культури особистості, адаптацію особи до життя в суспільстві, поваги до оточуючої природи. Він вивчає психолого-педагогічні особливості учнів та їх мікросередовища, умови життя , виявляє інтереси та потреби, труднощі та проблеми, конфліктні ситуації, відхилення у поведінці та своєчасно надає соціальну допомогу та підтримку , виступає посередником між учнем та школою, сім'єю, соціумом, та органами влади.

Соціальний педагог сприяє реалізації прав та свобод учнів, створенню комфортної та безпечної обстановки, забезпеченню охорони їх життя та здоров'я. Допомагає педагогічному колективу створити умови для розвитку талантів. Розумових та фізичних здібностей учнів позашкільний час.

Соціальний педагог взаємодіє з вчителями, батьками(або особами, які їх замінюють), спеціалістами соціальних служб для надання допомоги учням, дітям, що потребують опіки та піклування, дітям з обмеженими фізичними можливостями, а також тим, які потрапили в складні життєві обставини.

Соціальний педагог приймає участь розробці, затвердженні та реалізації освітніх програм та несе відповідальність за якість їх виконання в межах своєї компетенції.
Шкільний соціальний педагог в організації своєї роботи віддає перевагу створенню здорового мікроклімату в колективі, гуманізації міжособистісних відносин, сприяє реалізації здібностей кожного, захисту інтересів учнів, організації дозвілля, включенню в соціальну корисну діяльність, вивчає проблеми школярів та вчителів, приймає їх до вирішення.

Соціальний педагог підтримує постійний зв'язок з сім'ями учнів. Особлива увага приділяється проблемам захисту дитини від батьківської жорстокості, егоїзму.
Вплив на людину - це процес педагогічної та психологічної дії. Що ж є головним у роботі соціального педагога, чим вона відрізняється від роботи педагога - предметника і, навіть, класного керівника?
Соціальний педагог працює з окремою особистістю, з окремою дитиною, підлітком, а якщо працює з групою, то невеликою, якщо з сім'єю, то й тут з кожним окремо.

Соціальний педагог працює в сфері захисту дитини, підлітка, надає йому соціальну допомогу; він повинен вміти організувати її навчання. Її реабілітацію та адаптацію.
Сьогодні освіта вважає першочерговим в своїй діяльності виховання дитини і тому змінює свої форми та методи роботи. Серед сфер, де особливо потрібен соціальний педагог, це школа, і його робота у школі - особливе питання.

Соціальний педагог допомагає батькам та школярам у нормалізації відносин, встановлює причини невідвідування учнями школи. Він виявляє сім'ї, які потрапили в складні життєві обставини та являються функціонально-неспроможними, дітей, які відстають у фізичному та розумовому розвитку, страждають від знедоленості.

Соціальний педагог виявляє дітей, які потребують соціальної допомоги. Це діти, що не встигають; діти, які переживають стреси або в колективі однолітків, або в сім'ї; це хворі діти або ті, хто палить, вживає алкоголь чи наркотики. Частіше за все вони перебувають на обліку в УССД. А також це обдаровані діти.

Інколи допомога таким дітям може полягати тільки у тому, щоб розібратися в їх відносинах з оточуючими. В іншому - навчити контролювати свої вчинки, бути впевненими у собі. Але в обох випадках від соціального педагога вимагається сердечність та чутливість.

Сьогодні актуальною є недостатність секцій та клубів, гуртків, тобто дуже мало дітей, які проводять своє дозвілля організовано. Соціальний педагог стає організатором позакласного часу школяра, об'єднуючись у виховній роботі з батьками.

Соціальний педагог координує роботу педагогічного колективу з важкими дітьми, з соціальним мікросередовищем та громадськістю мікрорайону, що є важливим. Він періодично інформує педагогічний колектив школи про психологічний клімат у класах, про кожного складного учня та про надання йому допомоги.


Мікрорайон КЗО "СЗОШ №6"

  • вул. Наримська - повністю
  • вул. Ігоря Клюєва - повністю
  • вул. Токарна - повністю
  • провулок Токарний - повністю
  • вул. Ньютона - №№ 2-64; 3-23; 25
  • вул. Робоча - №№ 19, 20, 21, 22а, 23, 23а, 23б, 24а, 25а, 25б
  • вул. Уральська - №№ 9, 11, 13, 30, 19, 17
  • вул. Гродненська - №№ 22
  • вул. Аптекарська балка - №№ 135-147
  • провулок Ілліча - повністю
  • вул. Богданова - повністю


План роботи cоціального педагога на 2016-2017 навчальний рік 

Вступ:

Тема, над якою працюватиме педагогічний колектив і соціальний педагог у 2015-2016 н.р

«Формування професійних компетентностей конкурентоспроможного вчителя в умовах іноваційно- освітньо- виховного простору»

 
Мета соціально-психологічної служби:
  • вивчення особливостей життєдіяльності та індивідуального розвитку особистості або групи;
  • поліпшення психологічного клімату в педагогічному колективі;
  • поліпшення психологічного клімату в учнівському колективах;
  • профілактика негативних явищ та пропаганда здорового способу життя серед учнів, медпрацівників та батьків;

 Завдання соціально-психологічної служби:

  • сприяти поліпшенню соціально-психологічного клімату в учнівському, педагогічному та батьківському колективах;
  • сприяти підвищенню психологічної культури всіх учасників навчально-виховного процесу;
  • розвиток творчих здібностей учнів;
  • допомога в професійному та життєвому самовизначенні старшокласників.

Зміст роботи Термін проведення Де і з ким проводиться

Дослідження соціуму:

  • вивчення контингенту мікрорайону на території обслуговування школи;
  • складання та опрацювання списків учнів мікрорайону;
  • складання списків дітей дошкільного віку;
  • складання соціального паспорту школи, класів;
  • вивчення шкільного колективу;
  • дослідження позитивного виховного потенціалу в мікрорайоні та джерела негативного впливу на дітей і підлітків;
  • вивчення умов життя учнів соціальних категорій;
  • аналіз зайнятості в гуртках, секціях учнів соціальних категорій, «групи ризику»;
  • відвідування дітей-інвалідів школи.

протягом року

вересень

серпень-вересень

вересень

 протягом року

протягом року

соціальний педагог, ЗДВР

соціальний педагог

кл. керівники

шкільний психолог

соціальний педагог

кл. керівники, соціальний педагог

Прогностичні заходи
  • консультативна робота за потребою учнів;
  • допомога у професійному самовизначенні учням старших класів, проведення тематичних класних годин із запрошенням представників вищих навчальних закладів;
  • індивідуальні консультації для педагогічних працівників;
  • індивідуальна консультативна робота з батьками;
  • підготовка методичного порадника для батьків про організацію відпочинку дітей в літку.

протягом року

 за окремим планом

соціальний педагог
Консультативні заходи
  • консультативна робота за потребою учнів;
  • допомога у професійному самовизначенні учням старших класів, проведення тематичних класних годин із запрошенням представників вищих навчальних закладів;
  • індивідуальні консультації для педагогічних працівників;
  • індивідуальна консультативна робота з батьками;
  • підготовка методичного порадника для батьків про організацію відпочинку дітей в літку.

протягом року

лютий-березень

протягом року

травень

соціальний педагог
Захисні заходи
  • залучення організацій та установ для співпраці;
  • ознайомлення всіх учасників виховного процесу з Конвенцією ООН про права дитини:
  • проведення просвітницького тренінгу, лекцій для учнів з питання захисту та прав дитини;
  • оформлення інформаційного стенду відповідної тематики;
  • проведення виховних годин.

протягом року

за окремим планом

соціальний педагог

вчитель права

Профілактичні заходи
  • здійснення соціально-педагогічного контролю відвідування учнями школи
  • профілактика тютюнопаління, наркоманії серед учнів;
  • антиалкогольна та антинаркотична просвіта (буклети, стенди);
  • формування в підлітків навичок здорового способу життя, негативного ставлення до наркотичних речовин, алкоголю, паління.
  • профілактика і надання педагогічної допомоги дітям, які потерпають від насильства в родині і поза нею;
постійно протягом року за окремим планом соціальний педагог
Організаційно-методична робота
  • планування роботи на рік, погодження планів;
  • систематичне оформлення необхідної документації, журналів обліку роботи, спостереження;
  • добір соціально-психологічного інструментарію:
  •  підготовка навчальних, розвивальних, профілактичних програм;
  • підготовка та проведення тренінгових занять;
  • підготовка до проведення лекцій, виховних годин, бесід;
  • участь у благодійних акціях;
  • участь у навчально-методичних семінарів (нарадах) соціальних педагогів;
  • консультації в навчально-методичних та наукових центрах;
  • обробка результатів соціально-педагогічних спостережень;
  • складання статистичного та аналітичного звіту.

вересень

постійно

за окремим планом

протягом року

 

травень

соціальний педагог





49006 м.Дніпропетровськ, КЗО СЗШ№6 вул.Робоча,64
тел. +38(0562) 42-36-28
www.shkola6.dp.ua
Головний редактор сайту - Оболонська Жанна Григорівна
ВЕБ-майстер проекту - Шишацький Олег Вікторович