Комунальний заклад освіти "Середня загальноосвітня школа №6"

Дніпровської міської ради

20.06.2019
Літній відпочинок у Карпатах
далее
20.06.2019
Відкриття табору літнього відпочинку
далее
-


Гімн нашої школи










МІЙ УЛЮБЛЕНИЙ ШКІЛЬНИЙ ПРЕДМЕТ
Українська мова та література
Історія
Математика
Інформатика
Фізика
Хімія
Англійська мова
Біологія
Географія
Світова література
Правознавство
Економіка
Музика
Фізична культура
Трудове навчання
Дивись Результат




Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Письмо от Деда Мороза



 

Протидія булінгу

Протидія булінгу



 
 

Булінґ (від англ. bully – хуліган, задирака, грубіян, «to bully» — задиратися, знущатися) – тривалий процес свідомого жорстокого ставлення, агресивної поведінки, щоб заподіяти шкоду, викликати страх, тривогу або ж створити негативне середовище для людини.

 
 


 

СТОП БУЛІНГ!!! ТЕЛЕФОНИ ДОВІРИ

Дитяча лінія - 116 111 або 0 800 500 225 (з 12.00 до 16.00);

Гаряча телефонна лінія щодо булінгу - 116 000;

Гаряча лінія з питань запобігання насильству - 116 123 або 0 800 500 335;

Уповноважений Верховної Ради з прав людини - 0 800 50 17 20;

Уповноважений Президента України з прав дитини - 044 255 76 75;

Центр надання безоплатної правової допомоги - 0 800 213 103;

Національна поліція України - 102.

 
Що можуть зробити вчителі

 

У школі вирішальна роль у боротьбі з булінґом належить учителям. Проте впоратися з цією проблемою вони можуть тільки за підтримки керівництва школи, батьків, представників місцевих органів влади та громадських організацій. Для успішної боротьби з насильством у школі:

  • Усі члени шкільної спільноти мають дійти єдиної думки, що насильство, цькування, дискримінація за будь-якою ознакою, сексуальні домагання і нетерпимість у школі є неприйнятними.
  • Кожен має знати про те, в яких формах може виявлятися насильство й цькування і як від нього страждають люди. Вивчення прав людини і виховання в дусі миру має бути включено до шкільної програми.
  • Спільно з учнями мають бути вироблені правила поведінки у класі, а потім загальношкільні правила. Правила мають бути складені в позитивному ключі «як треба», а не як «не треба» поводитися. Правила мають бути зрозумілими, точними і короткими.
  • Дисциплінарні заходи повинні мати виховний, а не каральний характер. Осуд, зауваження, догана мають бути спрямовані на вчинок учня і його можливі наслідки, а не на особистість порушника правил.
  • Жоден випадок насильства або цькування і жодну скаргу не можна залишати без уваги. Учням важливо пояснити, що будь-які насильницькі дії, образливі слова є неприпустимими. Реакція має бути негайною (зупинити бійку, припинити знущання) та більш суворою при повторних випадках агресії.
  • Аналізуючи ситуацію, треба з’ясувати, що трапилося, вислухати обидві сторони, підтримати потерпілого й обов'язково поговорити із кривдником, щоб зрозуміти, чому він або вона так вчинили, що можна зробити, щоб таке не повторилося. До такої розмови варто залучити шкільного психолога.
  • Залежно від тяжкості вчинку можна пересадити учнів, запропонувати вибачитися, написати записку батькам або викликати їх, позбавити учня можливості брати участь у позакласному заході.
  • Учням треба пояснити, що навіть пасивне спостереження за знущаннями і бійкою надихає кривдника продовжувати свої дії. Свідки події повинні захистити жертву насильства і , якщо треба, покликати на допомогу дорослих.
  • Потрібно запровадити механізми повідомлення про випадки насильства, щоб учні не боялися цього робити. Ці механізми повинні забезпечувати учням підтримку і конфіденційність, бути тактовними.
  • Для успішного попередження та протидії насильству треба проводити заняття з навчання навичок ефективного спілкування та мирного розв’язання конфліктів.

ПЛАН
ЗАХОДІВ ЩОДО ЗАПОБІГАННЯ ТА ПРОТИДІЇ БУЛІНГУ
НА 2018 - 2019 НАВЧАЛЬНИЙ РІК

 

№ з/п ВИД  РОБОТИ Цільова аудиторія Строки виконання Відповідальний
Первинна профілактика
  1.  
Забезпечення інформацією сайт школи щодо застосування норм Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькування)» від 18 грудня 2018 року за №2657 - VIII та покласних стендів за тематикою «У нас тільки ТАК!» Учні, батьки, вчителі 1 раз на семестр Соц. – психолог. служба
ЗДВР Стельмах О.Г.
Педагог-організатор  Свист Ю.С.
 
  1.  
Організація постійного чергування в місцях загального користування (їдальня, коридор, роздягальня, шкільне подвір’я) і технічними приміщеннями   Постійно ЗДВР Ярош Н.Д.
 
  1.  
Перевірка приміщень, території школи з метою виявлення місць, які потенційно можуть бути небезпечними та сприятливими для вчинення булінгу (цькування)   З моменту написання наказу Завгосп
 
  1.  
Тренінг для учнів 10-11 класів «Як не стати учасником булінгу» Учні 10-11 класів квітень Педагог-організатор  Свист Ю.С.
Учніське самоврядування Класні керівники 10-11 класів
  1.  
Виступ агітбригади учнівського самоврядування «Як правильно дружити» Учні березень Педагог-організатор  Свист Ю.С.
Учніське самоврядування
  1.  
Проходження безкоштовного курсу «Недискримінаційний підхід у навчанні» на сайті EdEra, «Протидія та попередження булінгу в закладах освіти» (освітня платформа «PROMETHEUS») вчителі 2019 рік Класні керівники -11 класів
  1.  
Круглий стіл для батьків «Поговоримо про булінг та кібербулінг» Батьки учнів 1-11 класів Впродовж року Класні керівники 1-11 класів
Соц. педагог Масловська І.О
  1.  
Міні – тренінг «Як навчити дітей безпечної поведінки в Інтернеті» Учні 1 – 4 класів лютий Вч. інформатики Оболонська Ж.Г.
  1.  
Круглий стіл для педколективу «Безпечна школа. Маски булінгу» вчителі січень Соц. педагог Масловська І.О
  1.  
Консультпункт «Скринька довіри» Учні, вчителі, батьки Протягом року Соц. – психолог. служба
  1.  
Години відвертого спілкування за участю представників Національної поліції «Не допускай проявів булінгу над собою. Допоможи другу» Учні, батьки, вчителі Листопад 2018 року, квітень 2019 року ЗДВР Стельмах О.Г.
  1.  
Ознайомлення учасників освітнього процесу з програмою «Вирішення конфлікту мирним шляхом. Базові навички медіації» вчителі Протягом року Пр. психолог Степашова К.О.
  1.  
Проведення відеолекторіїв у співпраці з представниками соціальної служби Полицької сільської ради Вчителі, учні Протягом року Соціальний педагог Масловська І.О
  1.  
Проведення моніторингу безпечності та комфортності закладу освіти шляхом анкетування Батьки, вчителі, учні Травень, жовтнь Класні керівники 1-11 класів
Соціальний педагог Масловська І.О
  1.  
Години психолога спрямовані на запобігання та протидію булінгу
1 Година спілкування «Агресія як прояв насильства» 9 класи січень Пр. психолог Степашова К.О.
2 Бесіда «Конфлікт та його наслідки» 6 класи лютий Пр. психолог Степашова К.О.
3 Розвивальне заняття «Я та інші» 2 класи березень Пр. психолог Степашова К.О.
4 Година спілкування «Кібербулінг як проблема порушення прав людини» 7 класи березень Пр. психолог Степашова К.О.
5 Заняття з елементами тренінгу «Обери безпечний шлях» 8 класи квітень Пр. психолог Степашова К.О.
6 Тренінг «Безпечний інтернет» 10 класи квітень Пр. психолог Степашова К.О.
7 Розвивальне заняття «Як приборкати власних драконів» 3 класи травень Пр. психолог Степашова К.О.
16. Робота соціального педагога спрямована на запобігання та протидію булінгу
1 Анкетування за методикою «Агресина поведінка» (за Є. Ільїним та П. Ковальовим) учні 5-9 класів січень Соц. педагог Масловська І.О
2 Анкета «Протидія булінгу» учні 5-11 класів лютий Соц. педагог Масловська І.О
3 Тренінг для педагогів «Конфлікти – це норми життя?» вчителі січень Соц. педагог Масловська І.О
4 Батьківський всеобуч «Агресивна поведінка підлітків. Що таке батьківський авторитет» батьки, вчителі березень Соц. педагог Масловська І.О.
 
Вторинна профілактика
17 Розгляд заяв про випадки булінгу Індивідуально За заявою Адміністрація школи
18 Сеанси медіації (примирення) Конфліктуючі сторони За потребою Соціально- психологічна служба
 

 
 
  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 

27.06.2019
49006 м.Дніпропетровськ, КЗО СЗШ№6 вул.Робоча,64
тел. +38(0562) 42-36-28
www.shkola6.dp.ua
Головний редактор сайту - Оболонська Жанна Григорівна
ВЕБ-майстер проекту - Шишацький Олег Вікторович